4 راه که به شما می‌گوید چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به شما در بازاریابی کمک کند.

ظهور هوش مصنوعی همه چیز را تغییر داده است؛ به معنای واقعی کلمه، همه چیز؛ از بازاریابی گرفته تا تولید و حتی خدمات مشتری را تغییر داده است. و اگر به آن بنگرید، صنایع تولیدی و بازاریابی بیشترین سود را می‌برند.
حدود 4 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد، که مشتریان بالقوه شما هم جزو این‌ها هستند. اما سوال بزرگ این است که چگونه می‌توانید به طور موثر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید؟

خب، هوش مصنوعی پلتفرم‌های زیادی را به ‌وجود آورده است تا با استراتژی‌های مناسب به سرعت به مشتری شما دسترسی پیدا کند. تعداد کمی از چنین پلتفرم‌ها یا راه‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال هستند.
در این مقاله، در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند نحوه بازاریابی محصول خود را بهبود بخشد و همچنین در مورد چند نوآوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

هوش مصنوعی در بازاریابی

اصطلاح معروفی وجود دارد که می‌گوید: «کسب و کار شما باید اینترنتی باشد. در غیر این صورت، به زودی از کار خارج می‌شوید.»

و هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را گسترش دهید و نحوه تعامل با مشتریان بالقوه خود را تغییر دهید.
بازاریابان در سراسر جهان در حال حاضر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های بازاریابی خود را به سطح بعدی برسانند. طبق مطالعات انجام شده، تا سال 2022، کسب و کارها تقریباً 60 میلیارد دلار برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی هزینه خواهند کرد.

در اینجا، باید بگویم که چگونه می‌توانید از هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته برای افزایش پیشرفت در بازاریابی خود استفاده کنید.
1. خریداران شخصی
گفته می‌شود که شناخت مشتری مهم‌ترین چیز در بازاریابی است. هرچه مشتری خود را بهتر بشناسید، جذب آن‌ها آسان‌تر می‌شود. بازاریابان در سرتاسر جهان مطالعات زیادی انجام می‌دهند تا دریابند چگونه مشتریان از رسانه‌های دیجیتال برای تعامل با برندها و مشاغل استفاده می‌کنند. شما باید همین کار را انجام دهید.

تمام داده‌های ممکن را در مورد مشتریان خود جمع‌آوری کنید و از آن برای جذب مشتریان خود استفاده کنید. این هدف‌گذاری شما را در مرحله جدیدی و بالاتری قرار می‌دهد و در نهایت سود و سهم بازار شما را افزایش می‌دهد.
ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در جمع‌آوری داده‌های مخاطبان کار مفیدی انجام می‌دهند و دقت داده‌ها بسیار قابل اعتمادتر است و شناخت شخصیت‌ و سلیقه مشتری را بسیار آسان می‌کند. Social Bakers و HubSpot دو تا از بهترین پیشرفت‌های شخصیتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

 

2. نظارت بر رسانه‌های اجتماعی
نظارت بر رسانه‌های اجتماعی به این معنی است که افکار مشتری (در مورد برند خود) را در وب‌سایت‌ها زیرنظر داشته باشید. این احتمالاً بهترین راه برای درک احساس و تجربه مشتری از برند شما است. نه تنها این مورد، بلکه اگر از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Twitch بازاریابی کنید، می‌توانید با استفاده از ربات Twitch، تأثیرات تلاش‌های خود را در زمینه‌ی بازاریابی افزایش دهید.

بازاریابان در گذشته این کار را ساعت‌ها و به صورت دستی کلمات کلیدی خود در وب‌سایت‌ها اسکن می‌کردند. اما ظهور هوش مصنوعی آن را بسیار ساده کرده است. هزاران ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در اینترنت وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که نظارت بر رسانه‌های اجتماعی را تنها با یک کلیک ساده انجام دهید.

به نظر من بهترین ابزارها آن‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند که احساسات و سلایق مشتری را شناسایی کنید؛ عبارات یا موضوعات پرطرفدار را جستجو کنید، اطلاعات مشتری را بر اساس ویژگی‌های آن‌ها تفکیک کنید و به شما امکان می‌دهد نام‌های تجاری را جستجو کنید.

4 راه که به شما می‌گوید چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به شما در بازاریابی کمک کند.

چند ابزار توصیه شده برای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی Digital Air Strike و conversus.AI هستند.
3. خدمات مشتری و مشارکت اجتماعی
کیفیت خدماتی که مشتری با برند شما در طول کل خرید خود دریافت می‌کند، برای مشتریان اهمیت زیادی دارد و این پایه و اساس را ایجاد می‌کند که آیا آن مشتری موقتی خواهد بود یا برای مدت طولانی به برند شما وفادار خواهد ماند.
محققان دریافته‌اند که اکثر مشتریان در صورتی که پشتیبانی، خدمات و ارتباطات مناسبی دریافت نکنند، برند را تغییر می‌دهند – به همین دلیل است که ارائه خدمات مشتری و تعامل با مشتریان بسیار مهم است.
ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

و در واقع، این ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی حتی می‌توانند همه کارها را به تنهایی (پس از برنامه ریزی) بدون هیچ گونه دخالت انسانی انجام دهند و بسیار کارآمدتر از همتایان انسانی خود هستند. برای مثال، این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته برای کمک به مشتری شما فعال باشند، در حالی که انسان‌ها قادر به انجام آن نیستند.
برای اضافه کردن چند نکته، درباره‌ی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی باید گفت:
• برای پیگیری بهتر نظرات مشتریان را ثبت کنید.
• اقلامی را بر اساس علایق خریدهای مشتری خود پیشنهاد دهید.• نظرات مشتریان را از هر تعامل جمع‌آوری کنید.
تقریباً همه مشاغل و شرکت‌ها از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مختلف مانند چت‌بات‌ها استفاده می‌کنند تا به مشتریان خود بهتر و کارآمدتر خدمت کنند.
BoldChat یک ابزار چت ربات بسیار معروف مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌توانید با وب‌سایت‌ها و دسته‌های رسانه‌های اجتماعی خود ادغام کنید.
بهینه‌سازی محتوا

4 راه که به شما می‌گوید چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به شما در بازاریابی کمک کند.
شرکت‌ها در رسانه‌های اجتماعی علاقه زیادی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان و مشتریان دارند. آن‌ها صدها فرم محتوای مختلف و استراتژی‌های مختلف را برای جلب توجه مشتری خود ارائه می‌دهند. آیا نباید این کار را بکنند؟ توجه مشتری همه چیز در رسانه‌های اجتماعی است.
امروزه ما ابزارهای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی داریم که می‌توانند محتوای شما را بر اساس رفتار مشتری بهینه کنند و تجزیه و تحلیل‌های عمیق انجام دهند تا ایده دقیقی از نوع محتوای مورد نظر مشتریان را ارائه دهند.

این می‌تواند به شما کمک کند تا وسعت دید خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید. عامل دیگر افرادی هستند که علاقمندند که محتوای مرتبط، ارزشمند و مرتبط با همتایان خود را به اشتراک بگذارند. هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا تولید محتوا کنید.
نتیجه
هوش مصنوعی روشی را که شرکت‌ها و بازاریابان محصولات و خدمات خود را تبلیغ می‌کنند و با مشتریان خود به اشتراک میگذارند، کاملا متحول می‌کند. با استفاده صحیح از هوش مصنوعی، ما می‌توانیم هر چه بیشتر به مشتریان خود نزدیک شویم و محصولاتی را که برای آن‌ها مناسب‌تر است به آن‌ها ارائه دهیم. در واقع، این یک وضعیت دو سر برد برای شرکت‌ها و مشتریان است.

به این ترتیب، شرکت‌ها مجبور نیستند وقت خود را برای مشتریان غیر ایده‌آل تلف کنند و مشتریان بهترین محصولات و خدمات را دریافت می‌کنند و مجبور نیستند تبلیغات محصولاتی را که حتی به آن‌ها علاقه‌ای ندارند تحمل کنند.

یک استارتاپ، استفاده از قدرت هوش مصنوعی می‌تواند برای شما معجزه کند. بنابراین، از همین امروز از قدرت آن استفاده کنید و ببینید که چگونه رشد شما را متحول می‌کند. به‌علاوه، مزایایی که در بالا ذکر کردم فقط چیزهای اساسی هستند که می‌توانید با کمک هوش مصنوعی انجام دهید. خیلی از موارد دیگری وجود دارد که مربوط به این موضوع می‌باشند.
منبع

مترجم:شقایق مرتضی

همچنین اخبار بیولوژی  را مطالعه فرمایید

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *