نویسنده‌ی آزاد (مستقل) و 12 نکته

نویسنده‌ی آزاد

12 نکته برای اینکه یک نویسنده‌ی آزاد(مستقل) موفق شویم

برای تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی فریلنس یا مستقل نیازمند کار سخت، مهارت‌ مدیریت زمان خوب و توانایی تلاش برای یافتن فرصت‌های کاری جدید است. برای کمک به ایجاد یک شغل مفید در این زمینه، دوازده نکته ذکر شده را مطالعه کنید که هر نویسنده باید بداند.

نوشتن آزاد یعنی چه؟

نویسندگی آزاد شغل یک نویسنده حرفه‌ای است که به‌عنوان یک پیمانکار، و برخلاف یک کارمند تمام وقت در شرکت، کار می‌کند. فریلنسرها خدمات نوشتاری خود را به مشتریان مختلف ارائه می‌دهند و اغلب در ژانرهای مختلف کار می‌کنند و در مورد هر موضوعی که مشتری از آن‌ها درخواست می‌کند، می‌نویسند. نویسندگان آزاد همچنین می‌توانند برای انواع مختلفی از مشتریان بنویسند—آن‌ها ممکن است داستان‌های کوتاه خود را به مجلات نوشتاری خلاق بفروشند، مقالات روزنامه‌ها و مجلات را بنویسند، یا به‌عنوان یک کپی‌نویس یا نویسنده محتوا برای مشتری کار کنند.

چند نکته برای نویسندگان آزاد

 

با دنبال کردن این نکات برای نویسندگی بطور مستقل، می‌فهمید که برای کسب درآمد به‌عنوان یک نویسنده خوداشتغال چه چیزی لازم است:

  1. همیشه به دنبال مشاغل آزاد نویسندگی جدید باشید. راه‌اندازی کسب و کار نویسندگی مستقل نیازمند این است بدانید که شما، خودتان مسئول یافتن مشتریان جدید هستید. برای جلوگیری از توقف بین پروژه‌ها – و برای ادامه کسب درآمد، باید به دنبال فرصت‌های شغلی جدید باشید. در اعلانات آنلاین شغلی جستجو کنید، و خودتان را به مدیران محتوا در ایمیل معرفی کنید، با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید. با سایر نویسندگانی که در صورت داشتن مشغله شغلی و کمبود وقت، ممکن است کار را به شما منتقل کنند، همکاری کنید.
  2. داستان‌های خود را مطرح کنید به‌عنوان یک نویسنده، به احتمال زیاد شما ایده‌های خود را در سر دارید. به روزنامه‌ها یا مجلاتی فکر کنید که می‌خواهید برایشان بنویسید، سپس به ایده‌های داستانی مرتبط فکر کنید و شروع به نوشتن کنید. هنگامی که تایید اولین داستان خود را گرفتید و اولین خط تولید خود را دریافت کردید، ایده‌ها را به سایر انتشارات می‌توانید راحت‌تر بازگو کنید.
  3. کار روزانه خود را رها نکنید. اگر به تازگی به نویسندگی روی آورده‌اید، ابتدا قبل از راه‌اندازی کسب و کار کوچک خود، به صورت پاره وقت کار فریلنسری را انجام دهید. ممکن است کمی طول بکشد تا اولین مشتری خود را پیدا کنید و به‌عنوان یک نویسنده مستقل موفق درآمد خوبی بدست آورید. همانطور که شروع به نوشتن به‌صورت مستقل می‌کنید، اگر کار روزانه خود را دارید، ادامه دهید. هنگامی که یک جریان ثابت از مشاغل آزاد و مشتریان مربوط به نویسندگی ایجاد کردید، کاملا مشغول فریلنسری به‌صورت تمام وقت شوید.
  4. کپی برداری را مرتب و تمیز انجام دهید. مهم است که کار نوشتاری خود را با کپی تمیز تحویل دهید. این به معنای تصحیح و ویرایش کارتان است. اطمینان حاصل کنید که جملات شما کوتاه، مختصر و قابل درک است. کلمه به کلمه و خط به خط کار خود را مرور کنید، اشتباهات تایپی، علائم نگارشی نادرست و دستور زبان را بررسی کنید.
  5. وبلاگ نویسی را شروع کنید. اگر به موضوع خاصی علاقه‌مندید – مانند آشپزی، تربیت فرزند یا اسکی – به بلاگر شدن در آن زمینه فکر کنید. حفظ وبلاگ خود یک منبع خلاقانه است که به ایجاد مهارت‌های نوشتاری، شکل دادن به سبک نوشتن و تبدیل شدن به نویسنده بهتر کمک می‌کند. همچنین به شما حضور آنلاین و توانایی ترکیب برخی از استراتژ‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را می‌دهد تا مشتریان بالقوه بتوانند شما را پیدا کنند.
  6. مهارت‌های اساسی SEO را بیاموزید. بیشتر شرکت‌ها به محتوایی نیاز دارند که مشتریان را به سمت آن‌ها سوق دهد. آن‌ها به نویسندگان تولید محتوایی نیاز دارند که اصول سئو و نحوه کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت خود در نتایج جستجو را بدانند. به‌عنوان یک نویسنده مستقل، باید از نحوه عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو و مکان قرار دادن کلمات کلیدی استراتژیک برای هدایت ترافیک وب سایت شرکت اطلاع داشته باشید.
  7. وظایف مختلفی را انجام دهید. هنگامی که به‌عنوان یک نویسنده مستقل نوپا شروع به نوشتن می‌کنید، کارهای مختلفی از نویسندگی آزاد را انجام دهید و برای انواع مختلفی از مشتریان کار کنید. بسیاری از موضوعاتی که در مورد آن‌ها می‌نویسید برای شما جدید خواهند بود. یک مشتری ممکن است به شما کاغذی سفید دهد ( که مطالبی با عمق زیاد، که روی آن‌ها حسابی تحقیق شده است) که به تحقیق زیادی نیاز دارند. یکی دیگر ممکن است از شما بخواهد که برای شرکت آن‌ها پست‌ در رسانه‌های اجتماعی بنویسید. یکی دیگر ممکن است از شما بخواهد که به نوشتن کپی رایتینگ بپردازید. در حالی که هر دوی این کارها بسیار متفاوت هستند، اما هر کدام تجربه ارزشمندی از نوشتن را به شما می‌دهند.
  8. در برابر نقد شدن صبور باشید(پوست کلفت باشید). مشتریان شما در مورد کار شما به شما بازخورد خواهند داد. گاهی اوقات کار عالی‌ای ارائه می‌کنید، و در بعضی مواقع نیاز به ویرایش زیادی دارید. بازخورد منفی را شخصی نگیرید. نوشتن برای مشتری به معنای تطبیق لحن خاص برند آن‌ها و ارائه محتوای مورد نظر آن‌ها است. شما به‌عنوان یک نویسنده مستقل باید پوست کلفت باشید. یک نویسنده موفق به سرعت بازخورد را دریافت می‌کند، تغییراتی را که از او درخواست می‌شود ایجاد می‌کند و از تجربه برای بهبود مجموعه مهارت‌های خود استفاده می کند.
  9. مهارت‌های مدیریت زمان خود را تقویت کنید. هر مطلب نوشتاری نیاز به صرف زمان متفاوتی دارد. یک مشتری ممکن است یک ماه به شما فرصت دهد تا یک مطلب کوتاه را بنویسید، در حالی که مشتری دیگر ممکن است نیاز به مقاله 2000 کلمه‌ای داشته باشد که در سه روز آن را از شما بخواهد. یاد بگیرید که چگونه زمان خود را به صورت روزانه بودجه‌بندی کنید، هر بار چندین ساعت را برای تمرکز بر روی کار خود اختصاص دهید تا بر اساس ددلاین داده شده کار را پیش ببرید.
  10. جایگاه نوشتاری خود را پیدا کنید (یعنی تبهر خود را در نوشتن حول موضوع خاص دریابید). برخی از کارها را برای تقویت نوشتاری خود انجام دهید، از صفر شروع کنید، و در مورد موضوعی بنویسید که اطلاعات کمی در مورد آن دارید. همانطور که جلوتر می‌روید، ببینید آیا نوعی از نوشتن وجود دارد که از آن لذت می‌برید و در آن مهارت دارید یا خیر. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که به نوشتن فنی یا پزشکی علاقه دارید. هنگامی که در یک ژانر خاص تخصص دارید، در آن زمینه به نویسنده‌ای محبوب تبدیل خواهید شد.
  11. با راهنمای هر سبک آشنا باشید. چه مشتری از شما بخواهد که به سبک Associated Press Stylebook و چه کتابچه راهنمای سبک شیکاگو، معمولاً یکی از راهنماهای سبک اصلی را که جزئیات نوشتن مانند دستور زبان، سبک، املا و استفاده از علائم نگارشی را دیکته می‌کند، دنبال کنید. یک کپی از هر کتاب داشته باشید تا بتوانید به سبک دلخواه مشتری خود بنویسید.
  12. اسباب بازاریابی خود را فراهم کنید. یک نویسنده خوب زمانی آماده خواهد بود که مشتریان جدید در مورد کار و در دسترس بودن آن‌ها را جویا شود. هنگامی که یک مشتری بالقوه برای کار آزاد با شما تماس می‌گیرد، اغلب می‌خواهند نمونه‌های کار شما را ببینند. آن‌ها را برای رفتن در یک مکان آماده کنید تا نمونه‌های کار خود را نشان آن‌ها بدهید. همچنین ایده خوبی است که نظرات مشتریان را راجع به کارها بدانید و از آن‌ها استفاده کنید.

مترجم:شقایق مرتاضی

مطالعه صدها مطلب علمی در حوزه بیولوژی

آرشیو جدیدترین خبرهای روز دنیای بیولوژی

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید