۲۱ نوع مقاله مختلف

اگر یک خواننده باهوش و خبره هستید یا مدیر یک سایت تولید محتوا هستید و می‌خواهید خوانندگان خبره را به سمت خود جذب کنید، دانستن انواع مختلف مقالات برایتان ارزشمند خواهد بود. جهان منبع بی‌نهایتی از موضوعات است و  محدودیتی برای یافتن منابع جدید برای خوانندگانی که به دنبال کسب اطلاعات یا سرگرمی هستند وجود ندارد.

برای ایده‌های بیشتر در مورد انواع مختلف مقالات و نحوه متمایزکردن یک مقاله طولانی از یک مقاله کوتاه، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع اصلی مقالات

 

مقالات نقد و بررسی  کتاب  Book Review Articles

نقد کتاب که بیشتر در مجلات دانشگاهی منتشر می‌شود، نظرات و دیدگاه‌های تخصصی را در مورد کتاب‌های علمی که اخیراً منتشر شده است، ارائه می‌دهد. اینها مقالات کوتاهی هستند که خواندن آنها خیلی وقت‌گیر نیست. یکی از مزیت‌های اصلی این کار برای نویسنده مقالات نقد کتاب  این است که باعث می‌شود  تا از جدیدترین و محبوب‌ترین کتاب‌های  روز  مطلع باشد  و می‌تواند تجربه به‌دست‌آمده را به رزومه خود اضافه کند.

مطالعات موردی بالینی Clinical Case Studies

این مقالات با جزئیات، موارد حقیقی در مورد بیمار را طی درمان بالینی یا پزشکی توصیف می‌کنند. هر یک از موارد ارائه شده مواردی هستند که به طور قابل‌توجهی به دانش موجود در آن زمینه خاص کمک می‌کنند. بیشتر این مطالعات علائم، تشخیص، نشانه‌ها و البته درمان یک بیماری خاص را موردبحث قرار می‌دهند و منابع مطالعاتی اولیه محسوب می‌شوند. تعداد کلمات مطالعات موردی بالینی  بسیار نزدیک به مقاله اصلی است، و ازآنجایی‌که شامل اطلاعات فنی و خاص هستند، برای نویسندگان مبتدی در نظر گرفته نمی‌شوند.

مقالات کارآزمایی بالینی Clinical Trial Articles

این مقالات، مانند مطالعات موردی بالینی، به طور خاص مرتبط با رشته پزشکی هستند. آنها پیاده‌سازی، نتایج و روش مطالعات بالینی کنترل شده را توصیف می‌کنند که بیشتر آنها بر روی گروه‌های بزرگی از بیماران انجام می‌شود. مقالات کارآزمایی بالینی بسیار طولانی هستند و معمولاً تقریباً مشابه مقاله اصلی پژوهشی هستند. برای نوشتن مقالات کارآزمایی بالینی، نویسنده باید قابل‌اطمینان باشد و  استانداردهای اخلاقی بالا و تجربه کاری عملی زیادی را ارائه دهد، زیرا مقالات معمولاً توسط نویسندگان مبتدی نوشته نمی‌شوند.

ستون‌ها Columns

یک ستون می‌تواند شخصیت نویسنده آن را برجسته کند و به نویسنده اجازه می‌دهد با استفاده از سبکی منحصربه‌فرد  درباره موضوعات بنویسد. اکثر ستون‌نویسان از یکی از چندین رویکرد متعارف برای شخصی‌سازی ستون‌های خود استفاده می‌کنند، از جمله طنز یا تخصص در یک موضوع یا حوزه  خاص. برای ستون‌نویسان ضروری است که سبک خود را توسعه دهند تا در نهایت توسط خوانندگان قابل تشخیص باشند.

ستون‌نویسان در مورد افکار یا تجربیات شخصی خود می‌نویسند و حتی در صورت تمایل می‌توانند موضوعات یا رویدادهای مختلف را تفسیر کنند. با هر ستون، سبک نویسندگان مشخص می‌شود به‌طوری‌که همیشه کمی متفاوت از ستون‌نویس بعدی است. بیشتر ستون‌ها هفته‌ای یک‌بار منتشر می‌شوند و به‌اندازه کافی طولانی هستند تا نویسندگان بتوانند به جزئیات مطالبی که درباره آن نوشته می‌شود بپردازند.

مقالات تفسیری/دیدگاهی/ نظری Commentary/Perspective/Opinion Article

این مقالات در یک دسته قرار می‌گیرند زیرا اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند، اما در موارد زیر کمی متفاوت هستند:

تفسیرها معمولاً مقاله‌های کوتاهی هستند که از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه تشکیل شده‌اند و به تفسیر و نقد  کتاب، گزارش یا مقاله‌ای که قبلاً منتشر شده   می‌پردازند. مقالات تفسیری توضیح می‌دهند که چرا مقاله یا کتاب موردتوجه نویسنده قرار گرفته است و چرا ممکن است برای خواننده نیز جالب‌توجه باشد.

مقالات دیدگاهی، بررسی‌های علمی هستند که در مورد ایده‌های رایج یا مفاهیم اساسی در یک زمینه خاص  نوشته می‌شوند.  مقالات دیدگاهی شامل یک دیدگاه شخصی است که مفاهیم رایج در مورد یک زمینه خاص را نقد می‌کند. این مقالات می‌توانند مروری بر چند مفهوم مرتبط با یکدیگر یا حتی یک مفهوم واحد باشند. به‌عنوان یک مقاله ثانویه، مقالات دیدگاهی معمولاً بسیار کوتاه هستند و تقریباً از ۲۰۰۰ کلمه  تشکیل می‌شوند

مقالات نظری همان‌طور که به نظر می‌رسند فقط از دیدگاه نویسنده در مورد تفسیر، روش‌ها یا تحلیل یک مطالعه خاص تشکیل شده‌اند. نویسنده می‌تواند در مورد نقاط قوت و ضعف یک فرضیه یا نظریه خاص اظهارنظر کند و مقالات معمولاً با شواهد محکم تقویت و پشتیبانی می‌شوند و به‌نقد سازنده می‌پردازند. مقالات نظری برای ترویج بحث در مورد جدیدترین مسائل مربوط به علم، عالی هستند و هم چنین نسبتاً کوتاه هستند.

مقالات (مقالات تشریحی)Essays

اینها برخی از کوتاه‌ترین مقالات نوشته شده از کوتاه تا متوسط ​​هستند و نظر یا تجربه شخصی نویسنده را شرح می‌دهند. بیشتر مقاله‌نویسان بر ارائه دیدگاه‌های خاص خود در مورد یک موضوع تمرکز می‌کنند و مقاله را بر روی یک موضوع خاص متمرکز می‌کنند.

مقاله

مقالات فیچر Feature Writing Articles

این نوع مقالات، متونی عمیقی هستند که جزئیات زیادی در مورد رویدادها، موضوعات، روندها یا حتی افراد ارائه می‌دهند. هدف آنها بررسی کامل موضوع با مصاحبه و استفاده از کارشناسان یا حتی افراد اصلی درگیر در موضوع است. این مقالات هم چنین به نمایش دیدگاهی که قبلاً موردتوجه قرار نگرفته بود می‌پردازند. هدف اصلی مقالات بلند ارائه جزئیات کافی است تا خوانندگان و مخاطبین با هر جنبه‌ای از داستان آشنا شوند. معمولاً این نوع مقالات برنده معتبرترین جوایز روزنامه‌نگاری می‌شوند. آنها همچنین بالاترین تعداد کلمات را در مقایسه با سایر انواع مقالات دارند.

مقاله‌نویسی آزاد/فریلنسری Freelance Writing Articles

نویسنده فریلنسر، نویسنده‌ای است که برای یک شرکت یا نشریه خاص کار نمی‌کند، اما در عوض خدمات خود را به سازمان‌های مختلفی که می‌توانند به‌صورت فیزیکی تقریباً در هر کجای جهان واقع شده باشند، ارائه می‌کند. اکثر نویسندگان فریلنسر، نویسندگان حرفه‌ای هستند که برای مدت کوتاهی مشاغل مختلفی را بر عهده می‌گیرند، اگرچه برای خودشان کار می‌کنند و کارمند دائمی هیچ شرکتی محسوب نمی‌شوند.

نویسندگان فریلنسر دستمزد خود را از هرکسی که به مقاله نوشته شده نیاز دارد دریافت می‌کنند، حتی اگر نوشته  فنی یا خلاقانه باشد، این تکلیف، یک تعهد کوتاه‌مدت برای نویسنده است. مقالات فنی معمولاً به طور خاص توسط شرکتی که  فریلنسر را استخدام می‌کند درخواست می‌شود، درحالی‌که مقالات خلاقانه معمولاً ابتدا توسط فریلنسر نوشته می‌شود و سپس به نشریات مختلف فروخته می‌شود. مقالات فریلنسری می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  • مقالات برای روزنامه‌ها یا نشریات دیگر
  • وبلاگ‌ها
  • نقد کتاب
  • نوشتن درخواست گرنت برای سازمان‌های غیرانتفاعی
  • مصاحبه‌هایی که در مجلات چاپ می‌شود
  • پروپوزال
  • دستورالعمل‌های آموزشی
  • ترجمه مقاله از زبانی به زبان دیگر

مقالات (دستورالعملی) How-To

این نوع مقالات بسیار خاص هستند و مراحل یا نکاتی را با جزئیات کامل شرح می‌دهند تا به خواننده برای انجام کاری خاص کمک کند. اگر تابه‌حال یک دستور غذا را مطالعه کرده باشید، یک مقاله عالی ازاین‌دست مقالات را تجربه کرده‌اید. این نوع مقالات شامل راه‌حل‌هایی برای مشکلات یا پاسخ به سؤالاتی خاص هستند و می‌توانند همه چیز از نشان‌دادن نحوه پرکردن یک اسلحه تا  نحوه اتصال یک سیستم بازی به تلویزیون را شامل شوند. اگر یک مقاله به طور خاص نحوه انجام کاری را توصیف می‌کند و حاوی اعداد یا نکات خاص است، احتمالاً یک مقاله  How-To است.

مقالات تحقیقاتی Investigative Articles

روزنامه‌نگاری تحقیقاتی که برای بسیاری از مردم یکی از هیجان‌انگیزترین نوع نوشتن به‌حساب می‌آید، شامل مشاغلی است که هدفشان کشف حقیقت در مورد یک شخص، رویداد یا موضوع خاص است. این روش بر این اصل استوار است که نتایج نهایی باید به‌خوبی تأیید شده و بسیار دقیق باشد، نه اینکه فقط با حقایق پر شده باشد.  یک روزنامه‌نگار تحقیقی بودن ممکن است بسیار دشوار باشد، زیرا بسیاری از افرادی که با آنها کار می‌کنید طبیعتاً با شما همکاری نخواهند کرد و یا حتی ممکن است با شما دشمنی کنند.

به‌دست‌آوردن اطلاعاتی که برای کسب نتایج مناسب نیاز دارید می‌تواند دشوار باشد، اما اگر در نهایت موفق شوید، می‌توانید پرده از یک موضوع خاص بردارید. یکی از مهم‌ترین مقالات روزنامه‌نگاری تحقیقی که تاکنون نوشته شده است، افشای رسوایی واترگیت Watergate توسط خبرنگاران تحقیقی باب وودوارد Bob Woodward و کارل برنشتاین Carl Bernstein است. روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند باعث ایجاد غوغا در عموم شود، اما اطمینان از اینکه مخاطبین آن‌ها می‌دانند واقعاً چه اتفاقی در حال جریان است، چیزی است که همه روزنامه‌نگاران تحقیقی هنگام انجام کار خود برای آن تلاش می‌کنند.

مقاله

نامه‌هایی به سردبیر Letters to the Editor

اینها نامه‌های واقعی هستند که توسط خوانندگان یک نشریه خاص نوشته شده‌اند و بنابراین، موضوعات آنها می‌تواند تقریباً هر چیزی را شامل شود. بیشتر روزنامه‌ها، این نامه‌ها را بسیار مهم می‌دانند، زیرا به سردبیران ایده خوبی از احساس خوانندگانشان در مورد موضوعات خاص می‌دهند.

اکثر سردبیران سعی می‌کنند در انتخاب مطالب چاپی، تعادل برقرار کنند، البته برخی از روزنامه‌های کوچک‌تر هر نامه‌ای را که دریافت می‌کنند چاپ می‌کنند. حتی افرادی که با سبک‌های مختلف نوشتاری آشنا نیستند می‌توانند یک نامه ساده به سردبیر بنویسند. اکثر سردبیران و نویسندگان حرفه‌ای احساس می‌کنند که به‌ازای هر نامه‌ای که دریافت می‌کنند و بیانگر عقیده خاصی است، ده‌ها یا حتی صدها نفر دیگر نیز همین احساس مشترک را دارند.

مقالات سبک زندگی Lifestyle Articles

اگرچه موضوعات می‌توانند بسیار متفاوت باشند، مقالات مربوط به سبک زندگی بر مسائل مربوط به سبک زندگی افراد تمرکز دارند که می‌تواند همه چیز را از تفریح ​​گرفته تا سلامتی و روابط و مصاحبه‌های واقعی را شامل شود و حتی اگر بخواهید می‌تواند شامل آمار و ارقام باشد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به شرح برخی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر، گزینه‌های محلی برای مدارس خصوصی، نحوه استفاده از مسیر پیاده‌روی جدیدی که به‌تازگی در شهر احداث شده است و ده‌ها موضوع دیگر اشاره کرد. در مقاله‌های سبک زندگی، هرچه اطلاعات شخصی‌تر و محلی‌تر باشد، شانس بیشتری برای خوانده شدن توسط افراد بیشتر وجود دارد.

مقالات خبری News Articles

اگر هر روز اخبار را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که این شکل نوشتاری کاملاً پر از واقعیت و سرراست است. مقالات خبری باید بدون تعصب یا تفسیر شخصی توسط خود خبرنگاران نوشته شوند. نوشتن یک خبر مانند یک داستان بلند نیست، بلکه  کوتاه و دقیق است و فقط از یک عنوان و توضیح کافی برای برانگیختن علاقه خوانندگان و مخاطبین تشکیل شده است.

این سبک مقالات فقط اطلاعات کافی را ارائه می‌دهند تا مخاطب  در جریان آنچه که اتفاق افتاده اقرار گیرد. مقالات خبری به‌منظور انتقال رویدادها، اطلاعات اولیه و حقایق به شیوه‌ای دقیق، بی‌طرفانه و سرراست وجود دارند. آنها برای واردشدن بیش از حد به جزئیات داستان نیستند، بلکه فقط برای ارائه اصول اولیه هستند تا مخاطب اطلاعات کافی برای دانستن آنچه در جریان است را  به دست آورد.

مقالات Op-ed

Op-ed مختصر شده عبارت «رو‌به‌روی مقاله سردبیر» است و صرفاً نظر نویسنده است و در صفحه‌ای که روبروی صفحه سرمقاله است منتشر می‌شود. این مقالات بیشتر اوقات توسط روزنامه محلی  منتشر می‌شوند و می‌توانند نظرات خود را در مورد همه چیز از مسائل کوچک شهری گرفته تا داستان‌های مهم ملی یا بین‌المللی را ارائه دهند.

به‌عنوان یک قاعده کلی، مقاله‌های op-ed ،نظری مخالف از سایر سرمقاله‌ها ارائه می‌کنند، و تقریباً همیشه توسط شخصی نوشته می‌شوند که در آن صنعت متخصص است. این مقالات  به آموزش مردم در مورد یک موضوع خاص می‌پردازند و جزئیات بیشتری نسبت به  رسانه‌های اصلی ارائه می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، مقالات op-ed دیدگاه دیگری از آنچه قبلاً در یک نشریه بیان شده است، ارائه می‌کنند و تلاش می‌کنند در پایان کمی تعادل بیشتری به نشریه بدهند.

مقالات op-ed می‌توانند به ایجاد تصویری از نشریه‌ای که آنها را چاپ کرده است کمک کنند، و می‌توانند در مورد هر نوع موضوع اجتماعی یا سیاسی که در حال حاضر در ذهن همه است نوشته شده باشند. این مقالات توسط متخصصان نوشته می‌شوند، نه نویسندگانی که هیچ‌دانشی از حوزه موضوع موردنظر ندارند. سبک و تعداد کلمات این نوع مقالات توسط نشریه تعیین می‌شود و طول آنها در اغلب موارد تقریباً ۶۰۰ کلمه است. علاوه بر این، مقالات op-ed معمولاً توسط نویسندگان فریلنسر  نوشته می‌شوند، نه نویسندگانی که توسط انتشارات استخدام شده‌اند.

مقالات پژوهشی اصیل Original Research Articles

مقالات پژوهشی اصیل، مطالعات بسیار دقیقی هستند که تحقیق اصلی را گزارش می‌کنند. این نوع مقالات، منبع و مقاله اولیه در نظر گرفته می‌شوند و شامل پیشینه مطالعه، روش‌ها، فرضیه‌ها، نتایج، تفسیر یافته‌ها و همچنین بحث در مورد پیامدهای احتمالی هستند. این مقالات بسیار طولانی هستند و نیاز به‌صرف زمان زیادی دارند. آنها معمولاً از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه هستند، اگرچه برای برخی ژورنال‌ها تعداد کلمات می‌تواند تا ۱۲۰۰۰ نیز باشد.

مقالات ویژگی‌های شخصیتی Personality Profile Articles

اگر تابه‌حال مقاله‌ای را در مجله People خوانده باشید، در واقع یک مقاله  از نوع ویژگی شخصیتی خوانده‌اید. این مقالات حول محور دستاوردهای زندگی مصاحبه‌شونده می‌چرخند ​​و بر اساس مصاحبه با شخصی خاص است. مقاله‌ها عمیق هستند و به کل زندگی فرد از ابتدا، نگاه می‌کنند. آنها تقریباً همیشه شامل خصلت‌ها، عیوب، رویدادهای مهم، نقاط قوت، شخصیت و البته دستاوردهای افراد می‌شوند. این دست مقالات آموزنده اما معمولی هستند و همیشه گزینه‌ای جالب برای مطالعه هستند.

مقالات پرسش‌وپاسخ Question-and-Answer Articles

اینها مقالاتی هستند که بر اساس یک مصاحبه ساخته شده‌اند. تفاوت این مقاله با سایر انواع مقاله‌ها در این است که یک مقاله پرسش‌وپاسخ، داستانی را تحلیل نمی‌کند یا داستانی را حول پاسخ‌های مصاحبه‌شونده نمی‌سازد. مصاحبه‌کننده سؤالاتی می‌پرسد، سپس پاسخ‌هایی را که دریافت می‌شود یادداشت می‌کند، بنابراین متن مقاله، یک متن نظری نیست، بلکه بر حقایق متمرکز است. مقالات پرسش‌وپاسخ دارای پاراگراف‌های مقدماتی یا راهنما هستند، اما بخش عمده مقاله شامل پرسش و پاسخ‌هایی است که در مصاحبه موردبحث قرار گرفته‌اند.

مقالات مروری Review Articles

مقالات مروری دارای بخشی مبتنی بر واقعیت و بخشی نظری هستند و برای بررسی موضوعات خاص نوشته می‌شوند. مقالات مروری در تلاش برای انجام دو مورد هستند:

اول اینکه به طور دقیق و کامل موضوع مورد بررسی را شناسایی و توصیف می‌کنند.

و دوم اینکه از تجربه و تحقیق برای ارائه نظر آگاهانه و هوشمندانه در مورد آن موضوع استفاده می‌کنند.

مقالات مروری صرفاً نظری درباره آنچه که در باره موردی خاص دوست دارید یا دوست ندارید نیستند. آنها به‌خوبی فکر شده و مختصر هستند و همیشه از مقدار مشخصی از تحقیق اصلی استفاده می‌کنند تا بررسی  انجام شده متفکرانه و جامع باشد و به خواننده یا مخاطب  دید دقیقی از موضوع بررسی شده ارائه دهد.

مقاله

مقالات مروری یک تحلیل سازنده و انتقادی از متون و منابع موجود ارائه می‌کنند که از طریق تجزیه‌وتحلیل، مقایسه و جمع‌بندی انجام می‌شود. آنها می‌توانند مشکلات یا شکاف‌های خاص را شناسایی کنند و حتی می‌توانند توصیه‌هایی برای تحقیقات آتی ارائه دهند. به‌عنوان یک منبع ثانویه، این نوع مقالات معمولاً داده جدیدی ارائه نمی‌دهند و از سه نوع اصلی تشکیل شده‌اند:

مرورهای سیستماتیک که معمولاً کمتر از ۱۰۰۰۰ کلمه هستند. متاآنالیز و مرور و بررسی مقاله که هر دو می‌توانند از ۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ کلمه متغیر باشند. بااین‌حال، هر نشریه الزامات خاص خود را برای تعداد کلمات دارد، بنابراین نویسنده باید همیشه قبل از شروع مقاله با نشریه مربوط مشورت کند.

مقالات کوتاه Shorts

همان‌طور که از نام آنها پیداست، مقالات کوتاه نهایتاً تا ۵۰۰ کلمه هستند و معمولاً بر هدف یک نشریه خاص تمرکز دارند. برای مثال، اگر مجله‌ای که برای آن می‌نویسید دارای بخش سلامت و تناسب‌اندام است، ممکن است شما مسئول نوشتن یک مقاله کوتاه در مورد موضوعی باشید که در این بخش کاربرد دارد. مقالات کوتاه می‌توانند روی هر موضوعی متمرکز شوند، اما موضوع بر اساس نوع نشریه‌ای که برای آن می‌نویسید تعیین می‌شود و می‌تواند به کوتاهی ۱۵۰ کلمه یا نهایتاً ۵۰۰ کلمه باشد.

مقالات محتوای حمایت شده Sponsored Content Articles

مقالات محتوای حمایت شده در اصل نوعی تبلیغات هستند. ظاهراً مانند سرمقاله‌های معمولی به نظر می‌رسند، اما هزینه آنها توسط یک تبلیغ‌کننده خاص پرداخت می‌شود و بنابراین، قصد آنها تبلیغ محصول یا خدمات تبلیغ‌کننده است. به‌عنوان‌مثال، یک نمایندگی خودرو ممکن است یک سرمقاله یک‌صفحه‌ای بخرد که جنبه‌های مختلف سفر جاده‌ای را توصیف می‌کند. طبیعتاً همیشه در جایی از مقاله به تبلیغ‌کننده اشاره می‌شود، زیرا نکته اصلی مقاله همین است. این مقالات همچنین به‌عنوان «تبلیغات بومی» نیز شناخته می‌شوند. مقالات محتوای حمایت‌شده معمولاً توسط نویسندگان کارمند به‌جای فریلنسرها نوشته می‌شوند، زیرا این نویسندگان بیشتر با رسانه‌های تبلیغاتی آشنا هستند.

مقالات ترند Trend Articles

مقالات ترند، جنبش و گرایشی را به نمایش می‌گذارند که در طول زمان کاهش  یا افزایش می‌یابد. به‌عنوان‌مثال:  قیمت مسکن، زوج‌هایی که طلاق می‌گیرند، تعداد افرادی که یک بازی ویدئویی خاص را انجام می‌دهند، یا حتی تعداد افرادی که جدیدترین ماشین‌ها یا عینک‌های آفتابی را می‌خرند. ترندها  فراز و نشیب دارند و مقالات مبتنی بر ترندها، این فراز و نشیب را در هر دوره زمانی مشخص نشان می‌دهند.

تفاوت بین انواع اصلی مقالات

مقالات طولانی Long Articles

طول مقالات طولانی معمولاً بین ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه است و سبک نوشتن آنها مشابه کتاب‌ها است. مقالات طولانی می‌توانند زمینه‌های موضوعی پیچیده‌تری را بررسی کنند و برای افرادی در سطح مطالعاتی هشتم یا دهم طراحی شده‌اند. اگر موضوع موردنظر خود را به‌خوبی می‌شناسید، مقالات طولانی بهترین گزینه هستند زیرا می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد آن زمینه خاص ارائه دهید. به دلیل دسترسی بالا به فناوری روز و سطوح پایین سواد در میان عموم، مقالات طولانی باید ساده باشند و اگر به دنبال ارتباط موفقیت‌آمیز با مخاطب باشید، باید مقالات را با نیازهای خواننده تنظیم کنید.

به‌عنوان یک قاعده کلی، مقاله شما باید شامل یک عنوان اصلی و یک یا چند عنوان فرعی  بافاصله حدودی ۵۰۰ تا ۷۰۰ کلمه باشد. این کار کمی نیاز به برنامه‌ریزی قبلی دارد، اما در نهایت خواننده را تا انتها به مقاله علاقه‌مند نگه می‌دارد که البته هدف نهایی شما نیز همین است.

مقالات کوتاه Short Articles

مقالات کوتاه تقریباً همیشه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کلمه هستند و معمولاً مشابه نحوه نگارش وبلاگ‌ها نوشته می‌شوند. مقالات کوتاه فقط بر یک موضوع یا نکته خاص تمرکز می‌کنند و معمولاً شامل پاراگراف‌های سه تا پنج جمله‌ای هستند که توجه خواننده را حفظ می‌کنند. اگر به نوشتن هفت تا ده جمله در هر پاراگراف عادت دارید، بهتر است مقالات طولانی بنویسید.

برخلاف مقاله‌های طولانی، مقالات کوتاه برای حوزه‌های موضوعی که در آنها متخصص نیستید، بهترین هستند و همیشه هم از نظر محتوا و هم از نظر زبان ساده هستند. بیشتر مقالات کوتاه برای افرادی نوشته می‌شود که در سطح چهار مطالعاتی قرار دارند. به همین دلیل، هنگامی که مقاله کوتاه خود را می‌نویسید، خود را در حال توضیح چیزی برای یک کودک نه‌ساله تصور کنید. اگر یک کودک نه‌ساله بتواند مقاله کوتاه شما را بفهمد، زبان مناسبی برای آن پیدا کرده‌اید.

علاوه بر این، همیشه مقالات کوتاه خود را واضح و دقیق بنویسید. موضوع را ساده و متمرکز نگه دارید و در نظر داشته باشید که بدون توجه به اینکه مخاطبان چه کسانی هستند، متن مقاله باید به‌راحتی قابل‌درک باشد. مقاله را در پاراگراف‌های کوتاه و نه جملات طولانی بنویسید و مقاله‌ای را در نظر بگیرید که نکات مهمی در سراسر آن وجود دارد.

اگر مقاله‌ای برای روزنامه یا مجله می‌نویسید، به سبکی نیاز دارد که کمی متفاوت از نوشتن برای یک وبلاگ یا وب‌سایت باشد. بااین‌حال، اکثر نشریات و سایت‌ها، تمام اطلاعاتی را که باید قبل از شروع نوشتن بدانید، با جزئیات خاص ارائه می‌کنند. به همین دلیل، قبل از اینکه اولین کلمه را بنویسید، می‌دانید که از کدام سبک قرار است استفاده کنید و چند کلمه باید در مقاله باشد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، نوشتن مقالات کوتاه و بلند آسان‌تر می‌شود و انتشاراتی که شما را استخدام می‌کند، قبل از شروع نوشتن مطمئن می‌شود که همه چیز برایتان روشن است.

منبع

مترجم:مریم محجوب

 

 

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید