مقاله Op-Ed چیست؟

تعریف و نمونه‌هایی از مقاله Op-ed و نحوه نوشتن آن

یک قطعه نظر، قدیم در رسانه های چاپی مقابل (opposite) صفحه سرمقاله (Editorial) منتشر می شد (از این جهت به آن “op-ed” گفته می‌شود). نویسنده این مقالات عموماً کسی است که به ناشر رسانه وابسته نیست و به دنبال انتشار مطلبی است که باعث ایجاد تفکر و بحث در بین مخاطبان شود.

گاهی اوقات افراد یا سازمان‌هایی با نفوذ، محترم و متخصص، با نوشتن عقیده‌های‌شان باعث انتقال مؤثر آن می‌شوند. اغلب آنها به نویسندگان آزاد مراجعه می‌کنند.

Op-Ed چیست؟

عموماً از Op-Ed برای انعکاس نظرات یک نویسنده یا گروهی از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولا طولانی‌تر از یک نامه معمولی به سردبیر هستند، که اغلب توسط یک کارشناس موضوع یا شخص برجسته دیگری که دارای شرایط لازم برای صاحب نظر بودن است، نوشته می‌شود.

گاهی اوقات از یک فریلنسر به عنوان یک نویسنده مجهول ( ghostwriterکسی که بجای دیگری چیزی می‌نویسد) استفاده می‌شود، علاوه بر این، شرکت‌های روابط عمومی اغلب این مقالات را می‌نویسند تا دستور کاری را ارائه دهند.

این نوشته سپس در محلی منتشر می‌شود که مورد توجه قرار می‌گیرد، یا در بخش نظرسنجی مقابل سرمقاله در رسانه‌های چاپی، یا در وب سایتی که بینندگان آن را ببینند.

این عقیده‌ها، مقالات مرتبطی هستند که برای پرداختن به موضوعات رایج یا ناشناخته، یا در پاسخ به نظرات بیان شده در جاهای دیگر نوشته شده‌اند.

اغلب، یک یا دو پاراگراف از بیوگرافی و عکسی از نویسنده، نوشته را همراهی می‌کند تا به متن و نویسنده آن اعتبار بخشد. اگر شما یک نویسنده آزاد هستید و مشتری پیدا کرده‌اید که به یک مقاله نوشته شده نیاز دارد، چند مفهوم کلیدی وجود دارد که باید هنگام ارسال یک مقاله از آنها استفاده کنید. مطالب و نظرات شما باید واضح و روشن باشد، بدانید چگونه مخاطبان را جذب کنید، او را درک کنید، از عقیده‌های مستند استفاده کنید، از قوانین قالب بندی شده پیروی کنید و مخاطب‌تان را دعوت به عمل کنید.

 

چگونه یک مقاله Op-Ed بنویسیم؟

به طور کلی مشتریان نظر خود را برای شما می‌نویسند و تنها نکات اصلی را که دوست دارند به شما می‌گویند. ممکن است مدت‌ها برای آن‌ها نوشته باشید و با نظرات آن‌ها آشنایی داشته باشید. این کمک می‌کند که مطمئن شوید اهداف و افکار آن‌ها را در مورد مسائل مختلف درک می‌کنید، زیرا نظرات و دیدگاه‌ها می‌توانند در طول زمان تغییر کنند.

صاحب نظر

وقتی نظرات شخص دیگری به شما داده می‌شود که در مورد آن بنویسید، ممکن است موافقت با آن کمی دشوار باشد. یکی از مشکلاتی که نویسندگان مجهول ghostwriter) ( دارند موافقت نکردن با موضوعی است که درمورد آن می‌نویسند که می‌تواند باعث ایجاد مشکل در نوشتن یک متن موثر شود. شما باید تا زمان پایان کار، نقش پذیرش نظر را به عهده بگیرید، که این به شما اجازه می‌دهد برای نهادی که برای آن محتوا ایجاد می‌کنید، بهتر بنویسید.

بدانید که تاثیر مورد نظر این مقاله چیست، چه برای دعوت به اقدام باشد و چه دعوت به تفکر بیشتر

با یک دام شروع کنید!

مخاطب شما در چند جمله اول تصمیم می‌گیرد که آیا این نوشته ارزش خواندن دارد یا خیر. ایده خوبی است که با معرفی موضوع به همراه داستانی که جنبه شخصی شدن دارد، شروع کنید. کوتاه و مختصر بنویسید و مطمئن شوید که دام مورد استفاده‌تان به موضوع مربوط است. برای مثال، اگر شاهد یک جنایت خشونت‌آمیز بوده‌اید، و مقاله از اقداماتی برای کاهش جرایم حمایت می‌کند، می‌توانید به طور خلاصه داستانی در مورد آن بگویید تا آن را به موضوع مرتبط کنید.

به درستی هدف گیری کنید

با مخاطبان خودمانی باشید، به این فکر کنید که چه کسی رسانه‌ای را که مقاله در آن منتشر می‌شود می‌خواند، و چه کسی در مورد موضوعی که شما به آن می‌پردازید واکنش نشان می‌دهد. این ممکن است به شما در تصمیم گیری در مورد انواع کلماتی که استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، اصطلاحات فنی یا اصطلاحات تخصصی)، یا نوع داستان‌هایی که می‌گویید کمک کند.

برای کاهش سردرگمی در انتخاب موضوع و محدودیت مخاطب، از صحبت درمورد صنعت و اصطلاحات تخصصی خودداری کنید. مفاهیمی را برای گسترش درک مخاطبانی که متخصص صنعت نیستند توضیح دهید.

پشتیبانی کنید!

 

عقاید منتشر شده به شواهد و پشتوانه نیاز دارند. به طور کلی، از داده‌ها و آمار‌ها برای تقویت نکات ذکر شده استفاده می‌شود. از حقایق تاریخی و عدد و ارقام نیز می‌توان برای تقویت پرونده در حال ساخت استفاده کرد.

قوانین قالب بندی را دنبال کنید

پیروی از دستورالعمل‌های وضع شده درمورد سبک و تعداد کلمات از طرف انتشاراتی که قرار است مقاله در آن منتشر شود، بسیار مهم است. این امر میزان ویرایشی را که ممکن است برای ارتقای سطح مقاله شما لازم باشد، کاهش می‌دهد و زمان صرف شده برای رفت و آمد بین شما، مشتری و ناشر آنها را کاهش می‌دهد.

پایانی عملی

مخاطبان خود را با این سوال که بعدا چه می‌شود یا درمورد موضوعی خاص چه کاری باید انجام دهند، رها نکنید. شما باید آنها را با دعوت به عمل رها کنید و به آنها پیشنهاداتی بدهید که می‌توانند انجام دهند. به عنوان مثال، اگر این موضوع درمورد نامزدهای انتخاباتی است، ممکن است به مخاطبان خود بگویید که رای خود را به نامزدی بدهند که منعکس کننده عقیده شما در مقاله است.

مطالب کلیدی

  • مطالب مقالات مبتنی بر عقیده هستند.
  • گاهی اوقات نوشتن این مطالب به نویسنده مجهول ( ghostwriterکسی که بجای دیگری چیزی می‌نویسد) واگذار می‌شود.
  • نظرات باید با حقایق، ارقام و آمار پشتیبانی شوند تا معتبر باشند.

 

منبع

مترجم: بهار کنعانی

مطالعات بیشتر در بخش راهنمای علمی سایت

کاراموزی های بیشتر در بخش کاراموزی های سایت

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید